Bryllupsdagen er en av de viktigste dagen i livet. En dag man alltid kommer til å tenke tilbake på og minnes. Velg derfor lokale med omhu. Vi på Kvilhaugen Gård har lang erfaring og profesjonell kompetanse til å gjøre deres opplevelse uforglemmelig.
Gjennom årene har vi høstet mange erfaringer og har gode råd og ideer for å gjennomføre drømmebryllupet. God planlegging er essensielt for at logitikken på selve dagen flyter godt. Vi ønsker at alle brudepar kommer på møte både i planleggingsfasen og etterhvert for en gjennomgang av dagen så vi er sikre på at ting blir som avtalt og planlagt.
På bryllupsdagen skal brudeparet sette seg tilbake og nyte hvert sekund uten å bekymre seg for mat, drikke, neste taler, kaker, gaver, bilder etc. det tar vi oss av!
Ønsker man en annerledes vielsesseremoni er dette mulig på plena med byen og fjorden i bakgrunnen. Dere ordner seg med vigsler og vi står for oppsett av stoler, bord, rød løper etc. Location fee kr. 5'500,-
Vi tilpasser oss brudeparet sine ønsker og skreddersyr hver bryllupspakke. Ta gjerne kontakt for et tilbud på AKKURAT det dere ønsker priser på. De aller fleste velger velkomstdrikke, 3-retter, viner til maten, kaffe/avec og medbragte kaker. Videre er det mulig å bestille minglemat ved ankomst, snacks, nattmat, stoltrekk, bonger og annet.
Under fanen menyer og selskapsmeny ligger våre 4 forslag til 3-retters meny. Dere står fritt til å bytte mellom menyene og sette sammen ønsket 3-retter men hele selskapet må velge samme meny. Allergier og andre spesialbehov til mat tar vi selvsagt hensyn til, dette må opplyses om i forkant av selskapet. Vi tilbyr også smaking av ønsket 3-retter, tid for dette avtales etter at meny er satt.
Hvor mye drikke skal vi servere under maten? De aller fleste synes det er vanskelig å beregne men vi blir enige om hvordan vi skal løse dette. Viktig for bryllupsgjestene å føle seg ivaretatt samtidig som at brudeparet må ta hensyn til oppsatt budsjett.
Vi har ingen konditor som jobber hos oss men vi samarbeider med Mikalsen Bakeri på Tyholt så vi kan være behjelpelig med kakeønsker. Mange tar med egne kaker, dette er absolutt mulig. Det kommer et kaketillegg på kr. 45,- per person. Velger man 2-retter blir kaketilllegget kr. 145,- per person. Vi ønsker at alle kakene skal være ferdig pyntet ved ankomst, dette med unntak av kaker som blir "ødelagt" om de står en hel dag. Da er det bare å komme med ferdig krem, frukt, kake hver for seg så ordner våre kokker dette.
Vi dekker med hvite duker, hvite tøyservietter og lys, annen dekor må brudeparet selv stille med, det være seg blomsteroppsatser, borkort, gjestebok, menyer etc. Er lokalet ledig kvelden før får dere komme inn og pynte etter at bordene er dekket. Er lokalet opptatt er det ikke noe problem, dere leverer pynten til oss og vi ordner det. Kanskje like greit å sette bort det man kan dagen før slik at man kan senke skuldrene og glede seg til den store dagen?
Vi har gode kontakter når det gjelder både trubadurer og DJ og kan hjelpe med det. Både på låven og i Hovedhuset finnes det gode musikkanlegg man kan benytte til avspilling av spillelister om det er ønskelig.